Dingli panostaa laatuun ja innovaatioihin selvitäkseen kansainvälisten markkinoiden myrskyssä


Artikkeli

Construction Brief kävi haastattelemassa Dinglin perustajaa ja hallituksen puheenjohtajaa yrityksen strategiasta ja kasvusta kansainvälisillä markkinoilla.

Dingli erottuu edukseen panostamalla laatuun, sähköistämiseen ja innovaatioihin – arvoihin, jotka ohjaavat myös meidän yhteistyötämme.

Dinglin vahva tuotekehitys ja modulaarinen suunnittelu näkyvät nyt myös Suomessa, ja me Simerillä olemme ylpeitä saadessamme toimia Dinglin virallisena edustajana.

Kiinan henkilönostinvalmistaja Dingli on noussut yhdeksi maailman merkittävimmistä alan toimijoista, mutta kuten monet muutkin kiinalaisyritykset, se kohtaa nyt useita ulkoisia paineita.
Kotimarkkinoiden hiljeneminen, Euroopan unionin asettamat tullit ja Yhdysvaltojen kaupparajoitukset ovat haastaneet alan kasvua. Silti yrityksen perustaja ja hallituksen puheenjohtaja Xu Shugen pysyy itsevarmana: Dinglin strategia perustuu laatuun, ei hintasotaan.

Laatua hinnan sijaan

Xu korostaa, että Dingli on tietoisesti pysynyt poissa Kiinan rakennuskonealan hintasodista. Sen sijaan yritys valmistaa premium-tuotteita tiukkojen laatustandardien mukaisesti ja panostaa voimakkaasti tuotekehitykseen.
Tämä lähestymistapa on auttanut Dingliä välttämään EU:n raskaimmat polkumyynti- ja tukitullit – sen tullitasot ovat selvästi alhaisimmat muiden valmistajien joukossa.

“Emme riko alan sääntöjä. Pidämme hinnat kohtuullisina, innovoimme ja keskitymme asiakastyytyväisyyteen.” Xu sanoo.

Sähköistämisen ja modulaarisuuden edelläkävijä

Dingli tunnetaan yhtenä alan sähköistämisen pioneereista. Yritys on kehittänyt täysin sähköistetyn tuotevalikoiman, joka kattaa niin kompaktit kuin suurikokoiset nostimet, ensimmäisenä maailmassa. Toinen kilpailuetu on modulaarinen suunnittelu, joka vähentää huollon ja varaosavarastoinnin kustannuksia sekä helpottaa tuotantoa ja logistiikkaa.

“Kun teknikko osaa huoltaa yhden mallin, hän osaa huoltaa koko sarjan,” Xu tiivistää.

Vahva asema tulleista huolimatta

Dingli on selvinnyt Euroopan unionin määräämistä kauppatulleista huomattavasti paremmin kuin kilpailijansa. Yrityksen yhdistetty tullitaakka on vain 20,6 %, kun monilla muilla valmistajilla se nousee yli 40 prosenttiin (JLG 22,5%, Genie 35%, Haulotte 42,2%, Sinoboom 49,3%, Zoomlion 41,07%, LGMG 42,2%). Tämä antaa Dinglille kilpailuetua, jos Euroopan talous lähivuosina elpyy.

Yhdysvalloissa yritys puolestaan varautuu mahdollisiin esteisiin MEC-yhteistyöllä. Dingli on kasvattanut omistusosuuttaan amerikkalaisessa henkilönostinvalmistaja MEC:ssä, mikä mahdollistaa tarvittaessa tuotannon siirtämisen paikallisesti.

Harkittua kansainvälistymistä

Dingli laajentaa toimintaansa Lähi-itään, Brasiliaan ja Intiaan, mutta tekee sen hallitusti. Yritys valitsee vain markkinat, joilla se pystyy tarjoamaan jälkimarkkinointia ja asiakastukea.

“Emme myy tuotteita holtittomasti – vaan markkinoille, joissa voimme palvella asiakkaita kunnolla.” Xu sanoo.

Rakentamisen ulkopuolelle

Koska rakentamisen kysyntä Kiinassa on hidastunut, Dingli hakee kasvua muilta toimialoilta. Henkilönostimia voidaan hyödyntää esimerkiksi teollisuudessa, logistiikassa ja huoltotöissä. Yritys kehittää myös erikoistuotteita, kuten lasienkäsittely- ja tunneliporauslaitteita, jotka tukevat sen innovatiivista imagoa.

Tulevaisuuden visio

Xu uskoo, että Dinglin kasvu perustuu jatkossakin laatuun, innovaatioihin ja sääntöjen kunnioittamiseen, ei hinnalla kilpailemiseen.
Yrityksen päätoiminnot pysyvät edelleen Zhejiangin tehtaalla, jota täydentävät R&D-keskukset Saksassa ja Yhdysvalloissa.

“Olemme valinneet oikean polun – innovaatio, kestävyys ja alan sääntöjen kunnioitus. Näin Dingli kasvaa,” Xu kiteyttää.

Lue koko artikkeli täältä –>  https://www.constructionbriefing.com/news/chinas-dingli-dodged-a-bullet-on-tariffs-now-its-focus-is-innovation-for-growth/8085677.article?zephr_sso_ott=jnZO5d

Kuvassa Herra Xu Shugen, Dinglin perustaja ja hallituksen puheenjohtaja.

(kuva // www.constructionbriefing.com )