Miksi nostinhuolto kannattaa ulkoistaa?

  Artikkeli

Tarkasti huollettu ja ylläpidetty kone tarkoittaa nostimen omistajalle kustannustehokkuutta, parempaa käyttöastetta ja vaihtotilanteessa korkeampaa jälleenmyyntiarvoa. Ammattitaitoinen nostinhuolto vaatii kuitenkin paljon tietoa ja koulutusta.

Oma huoltotyöntekijä vs. ulkoistettu nostinhuolto

Vaikka osa nostinomistajista palkkaavat vielä omat huoltotyöntekijänsä, toiset ovat huomanneet huollon ulkoistamisen hyödyt.

Ulkoistamisen joustavuus ja luotettavuus antaa omistajille mielenrauhan, sillä koneet saavat ammattitaitoista kunnossapitoa ja huoltoa aina kun sille on tarvetta. Lisäksi huollon ulkoistamisen etuja ovat:

1. Turvallisuus ja riskivapaus

Hyvä kunnossapito on olennainen osa nostimen turvallisuutta. Ulkoistamisen ansiosta nostin huolletaan kovalla ammattitaidolla tärkeitä standardeja noudattaen. Simeri noudattaa mm. ISO 9001 laatustandardia, ISO 45001 työturvallisuusstandardia ja ISO 14001 ympäristöstandardia. Näiden lisäksi olemme eri tehtaiden valtuuttama ja auditoitu huoltoyhtiö.

2. Säästöä ulkoistamalla nostinhuolto

Huollon ulkoistamalla yritys säästää rahaa ja aikaa, mitä pitäisi sijoittaa omaan rekrytointiprosessiin, kun homman hoitaa ulkoistettu yhtiö. Ulkoistamalla yritys säästää myös koulutus kuluista. Simeri Oy:n henkilöstö on aina ajan tasalla eri valmistajien huolto-ohjeistuksista osallistumalla säännöllisesti tehtaiden järjestämiin koulutuksiin, jotka ovat suunnattu vain valtuutetuille huoltoyhtiöille.

3. Tehokkuus

Ulkoistamalla nostinhuollon ja kunnossapidon saman katon alle kaikkiin nostinmerkkeihin ja malleihin, helpottaa koko nostinfleetin ylläpitoa. Simerillä on yli 25 vuoden kokemus kaikista nostinmerkeistä.

4. Kustannusten suunnittelu

Huoltosopimuksen avulla vältytään odottamattomilta huoltokustannuksilta ja pysytään sovitussa budjetissa aikataulutetusti. Simerillä on kolme eri räätälöityä huoltosopimustasoa josta löytyy varmasti jokaiselle sopivin ratkaisu.

Ennaltaehkäisevä kunnossapito ja Simeri Oy

Simeri huoltaa nostimia sekä työmaalla, että omilla toimipisteillään ympäri Suomen. Myös asiakkaalle räätälöidyistä huoltosopimuksista on tullut erittäin suosittuja nostinomistajien keskuudessa.

Ennaltaehkäisevällä kunnossapidolla vältytään suuremmilta vioilta ja pitkiltä seisonta-ajoilta. Myös nopea reagointikyky ja ongelmanratkaisu yllättäviin vikatilanteisiin tehostaa nostimen käyttöastetta. Säännöllisesti ja perinpohjaisesti huolletut koneet luovat yritykselle hyvän maineen asiakkaiden näkökulmasta. Simerillä on vuosien kokemus ja vahva ammattitaito nostinhuollossa mallista ja merkistä riippumatta. Olemme Suomen ainoa henkilönostinhuollon monimerkkitalo.

 

Ota yhteyttä:


Lauri Aarros
Korjaamopäällikkö
lauri.aarros@simeri.fi
+358 20 770 5809

Jase Mauranen
Työnjohtaja
jase.mauranen@simeri.fi
+358 20 770 5804